Greek Daily Headlines News Headline Animator

Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2008

Νόμος 2251/1994 για την προστασία του καταναλωτή - Μια περίληψη

Τι θα βρείτε:

* Ορισμούς των εννοιών του καταναλωτή και του προμηθευτή.
* Πότε και κάτω από ποιες προϋποθέσεις δεσμεύεται ο καταναλωτής από τους Γενικούς Όρους Συναλλαγών και του Καταχρηστικούς όρους των συμβάσεων.
* Πληροφορίες για την κατάρτιση συμβάσεων από απόσταση, έκφανση των οποίων αποτελεί και το ηλεκτρονικό εμπόριο.
* Τις υποχρεώσεις των προμηθευτών για τη διασφάλιση της Υγείας και της Ασφάλειας των Καταναλωτών
* Τις ευθύνες που βαρύνουν του παροχείς υπηρεσιών
* Πληροφορίες για την διαφήμιση και τις μορφές της (παραπλανητική, αθέμιτη κ.λ.π.)
* Πληροφορίες για τις Ενώσεις Καταναλωτών και τα Συλλογικά Μέσα Προστασίας
* Τι είναι ο Φιλικός Διακανονισμός Καταναλωτικών Διαφορών και πως λειτουργεί
* Τι είναι το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών και ποιες αρμοδιότητες έχει

Περίληψη

Ο Νόμος 2251 του 1994 αποτελεί τον πιο σημαντικό νόμο που ρυθμίζει ζητήματα προστασίας του καταναλωτή. Περιέχει ορισμούς των εννοιών του καταναλωτή, του προμηθευτή, της σύμβασης από απόσταση και άλλων.

Αναφέρεται στους γενικούς όρους συναλλαγών και στη δεσμευτικότητά τους σε σχέση με τον καταναλωτή και ορίζει το ποιοι όροι είναι καταχρηστικοί. Ορίζει τα σχετικά με τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος και τις συμβάσεις από απόσταση και κάτω από ποιους όρους είναι έγκυρες.

Ρυθμίζει τις υποχρεώσεις του πωλητή μετά την πώληση απέναντι στον καταναλωτή όπως είναι οι σαφείς οδηγίες για την ασφαλή χρήση, διατήρηση, συντήρηση και πλήρη αξιοποίηση του προϊόντος καθώς και ενημέρωση για τους κινδύνους κατά τη χρήση και διατήρησή του αλλά και την ευθύνη που έχει ο παραγωγός για τα ελαττωματικά προϊόντα.

Περιλαμβάνει διατάξεις για την διαφήμιση και τις διάφορες εκφάνσεις της και απαγορεύει κάποιες μορφές της όπως την παραπλανητική και την αθέμιτη. Αναφέρεται στις ενώσεις καταναλωτών που έχουν σαν αποκλειστικό σκοπό την προστασία των συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού και στα συλλογικά μέσα προστασίας των καταναλωτών.

Ορίζει τη σύσταση επιτροπών φιλικού διακανονισμού σε κάθε νομαρχία για την εξώδικη επίλυση των διαφορών ανάμεσα σε προμηθευτές και σε καταναλωτές ή ενώσεις καταναλωτών αλλά και συστήνει το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών που έχει σαν σκοπό να εκφράζει τις θέσεις των καταναλωτών για θέματα προστασίας των καταναλωτών, να υποβάλλει προτάσεις για την προώθηση των συμφερόντων τους και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους και να εκδίδει γνωμοδοτήσεις σε καταναλωτικά θέματα.

Τέλος εκτός των παραπάνω επιτροπών συστήνεται και Επιτροπή Προστασίας των Καταναλωτών των Δημόσιων Επιχειρήσεων & Οργανισμών.

Πηγή: go-online

Δεν υπάρχουν σχόλια: